U Kini možete da kupite električni automobil već za 3.700 evra, dok u Evropi cijene startuju tek od 15.740 evra.
Kineski proizvođači električnih automobila u ovome trenutku imaju veliku prednost nad evropskim i američkim, navodi firma za analizu tržišta JATO.
Za sada je to veliki problem za evropske marke koje su prisutne na kineskom tržištu, ali zaostatak bi se mogao pokazati izuzetno problematičnim na evropskom tržištu, prenosi portal b92.
Modeli marke Porše ili Mercedes imaju svoju publiku i uvijek će je imati, ali u segmentu vozila za masovnu publiku, Kinezi su u prednosti – njihovim električnim automobilima toliko je pala cijena da je kineska vlada smanjila subvencije za njihovu kupovinu.
Čak se i Volksnjagenov električni SUV ID.4 susreo sa ozbiljnim problemima u Kini gdje mu prodajni brojevi nisu idealni.
Prosječna cijena električnog automobila u Evropi od 2011. porasla je za gotovo 10.000 evra na oko 42.600 evra – što je povećanje od 28 odsto.
U Sjedinjenim Državama cijena je čak porasla za 38 odsto, na 42.700 dolara (36.200 evra) u posljednjih deset godina.
Sa druge strane, u Kini su se cijene gotovo prepolovile, sa 41.800 evra u 2011. na 22.100 evra danas.
Jer, dok su se Kinezi u protekloj deceniji fokusirali na jeftine automobile, evropski i američki proizvođači su ulagali u sve bolja, i skuplja visokotehnološka električna vozila.
U Kini možete da kupite električni automobil već za 3.700 evra, dok u Evropi cijene startuju tek od 15.740 evra. U SAD najjeftiniji model na struju košta od 24.800 evra.
Zato sve više raste strah od kineskih automobila koji bi i u Evropi mogli zauzeti značajan tržišni udio i napasti evropske konkurente. Trenutno su u Evropi dostupni kineski MG i Ainjays, ali tek se očekuje invazija proizvođača iz Kine, kao što su Ora ili Nio.